Informujeme
Žáci čtvrtého ročníku poznávali na škole v přírodě krásu Podzvičinska ( Podkrkonoší). Týden jsme prožili v rekreačním areálu Pecka (okr. Jičín). Během pobytu žáci navštívili BIO farmu Menšina v Borovnici, kde měli možnost vidět zemědělské stroje a holandský skot. Celodenní výlet jsme rovněž uskutečnili do nedalekého města Lázně Bělohrad. Děti si prohlédly lázeňský přírodní park Bažantnice. U té příležitosti žáci navštívili kostel Byšičky a poznali pohádkový rybník. Krásný výlet jsme měli ke kostelu Máří Magdaleny ( Stupná, okr. Jičín) a poučnou návštěvu hradu Pecka. Můžu říci, že zážitky ze školy v přírodě máji žáci velké a pobyt se jim velice líbil. Sami žáci hodnotili pobyt jako zdařilý, zábavný a poučný. Výstupy ze školy v přírodě jsou umístěné na nástěnce v naší třídě. Chválím celou třídu za dobrou spolupráci a pohodové vztahy mezi nimi. Mgr. Nina Dyčenková, třídní učitelka 4. A
Naše škola a Nadace Help for Nepal vás zvou na povídání a promítání fotografií o Nepálu ve čtvrtek 16.6. od 17:30 hodin u nás ve škole.
Dne 17. května se žáci čtvrtých tříd zúčastnili exkurze do pevnosti Josefov (Jaroměř) a obřího akvária v Hradci Králové. V Josefově se žáci zapojili do programu „Vojákem v pevnosti“. Hra je zavedla do reality života tehdejších vojáků působících v pevnosti v 19. stol. Důraz prohlídky byl kladen na seznámení s kulturními hodnotami a vytvoření kladného vztahu k památkám a poznávání historie. Program pro žáky byl připraven formou hry. V obřím akváriu (Hradec Králové) se žáci dozvěděli, že se jedná o největší sladkovodní akvárium v České republice. Má kapacitu 130 tisíc litrů vody. Dále si žáci mohli prohlédnou v promítacím salonu film o mořských živočiších a prohlédnout si dravé piraně a vodní želvy. Všem se výlet moc líbil a domů odjížděli velmi spokojení. Mgr. Nina Dyčenková, třídní učitelka 4. A třídy.
Ve středu 11. května se celá 5. ZŠ rozhodla podpořit dobrou věc – charitativní běh Run and Help, který probíhal ve spolupráci s nadací Konto bariéry. Cílem bylo vyběhat co nejvíce peněz pro 12letou Verunku, která se zranila na lyžích. Dopoledne běhali školní děti a učitelé z 5. ZŠ, odpoledne veřejnost, rodiče, Policie ČR, Technology Florbal MB a SKP. Akce se zúčastnilo celkem 572 dětí a dospělých, uběhlo se 5110 kol, což je 1022 km. Podařilo se tak vybrat kolem 150 000 Kč. Celková částka bude upřesněna příští týden.
Ve středu se koná charitativní běh na podporu Verunky. Z organizačních důvodů došlo ke změně místa. Běh proběhne na HŘIŠTI NAŠÍ ŠKOLY (vedle nové haly). Běh přijdou podpořit i členové A-TÝMU TECHNOLOGY FLORBAL MLADÁ BOLESLAV.
Schůzka rodičů budoucích prvňáků se koná ve středu 25. května od 16 hodin v jídelně školy.
V pátek 22. dubna slavili lidé na celém světě Den Země. Protože by v tento den byla škoda sedět v lavicích, vydaly se děti z prvního stupně naší školy na Štěpánku. Tam si prvňáci, druháci, třeťáci i čtvrťáci prošli Přírodovědnou stezku, na které si kromě znalostí z přírody vyzkoušeli také spolupráci se spolužáky z různých ročníků. Páťáci se ujali role průvodců jednotlivými úkoly na stanovištích a své role plnili skvěle. Všichni jsme si Den Země užili i díky sluníčku, které nás celé dopoledne hřálo.
Vážení rodiče, prosíme vás tímto o vyplnění on-line dotazníku. Kdykoli v pohodlí domova v průběhu následujících 14 dní. Vyplnění je anonymní, přihlašovací údaje získáte od svých dětí. Dotazník se zaměřuje na klima školy. Budete moci odpovídat na otázky ohledně kvality školního prostředí, kvality vyučování, učitelů, školních pravidel apod. Jsme přesvědčeni, že vaše názory přispějí ke zlepšení fungování školy. Děkujeme vám. Více info...
Žáci čtvrtých ročníků se zapojili do projektu Klokočka. Dne 11. dubna jsme tedy navštívili přírodní rezervaci Klokočka, kde během výletu žáci získávali informace o tamějším biotopu, živočiších a rostlinách. Děti byly fascinovány podmanivou krásou lesa, zeleného listí a jarní vůně. Když jsme se konečně po dlouhé trase dostali na Klokočku, naskytl se nám krásný pohled na lesy, na potůček i na samotnou kapličku. Asi po hodině, kdy jsme si trochu odpočinuli a občerstvili se, jsme se vydali na zpáteční cestu. Výlet byl pro nás opravdu poučný a vydařený. Projekt ´Klokočka´ jsme dokončili další den ve třídě. Žáci pracovali ve skupinách, t.j. každá skupina plnila dané úkoly. Projekt jsme začlenili do mezipředmětových vztahů. Žáci v hodině českého jazyka popisovali své zážitky z výletu. V hodině vlastivědy jsme se pak seznamovali s pověstmi o Klokočce. Trasu jsme hodnotili, s připomenutím jednotek délky, v hodině matematiky. Žáci si také připravili vlastní hodnocení celého projektu. Každá skupina vytvořila vlastní výstup z projektu, který máme na nástěnce v naší třídě. Mgr. Nina Dyčenková, třídní učitelka 4.A třídy.
V průběhu března jsme se skupinou fertrejďáků uspořádali prezentaci naší práce ve čtvrtých ročnících. Seznámili jsme je s akcemi, kterých se pravidelně účastníme, povídali jsme si o problematice palmového oleje, která nám není lhostejná, žáci měli možnost shlédnout videa s poděkováním od organizace Člověk v tísni, které pravidelně před vánocemi přispíváme a mohli se zúčastnit výtvarné činnosti spojené s logem Fair Trade. Vylosovaní šťastlivci dostali čokoládovou pochoutku.